Τι είναι καλύτερο για την καρδιά σας: αερόβια άσκηση ή προπόνηση αντίστασης;

 Runbeat Team   2020-12-31 19:53  

Τι είναι καλύτερο για την καρδιά σας: αερόβια άσκηση ή προπόνηση αντίστασης;


Αυτοί είναι μερικοί τρόποι εξάσκησης που βοηθούν στην εξάλειψη του κοιλιακού λίπους, το οποίο περιορίζει τον κίνδυνο καρδιακού εμφράγματος και καρδιακού επεισοδίου. 

Σύμφωνα με μια κριτική που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Advances in Nutrition», ο συνδυασμός αερόβιας άσκησης και προπόνησης δύναμης μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κοιλιακού λίπους.

Το υπερβολικό κοιλιακό λίπος μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για προβλήματα υγείας, όπως καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Εάν ρωτήσετε έναν εκπαιδευτή πώς να χάσετε λίπος, κάποιοι προτιμούν την προπόνηση δύναμης , ενώ άλλοι μπορεί να προτείνουν ένα αερόβιο σχέδιο όπως το τρέξιμο. Ευτυχώς, δεν χρειάζεται να διαλέξετε: νέα έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι και τα δύο είδη προπόνησης λειτουργούν, ειδικά εάν ενώνουν τις δυνάμεις τους.

Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Advances in Nutrition εξέτασε 43 μελέτες που επικεντρώθηκαν στο στυλ της προπόνησης και στα αποτελέσματά τους. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αν και η αερόβια άσκηση τείνει να παράγει ελαφρώς μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη μείωση του κοιλιακού λίπους, η μεγαλύτερη αλλαγή έρχεται όταν συνδυάζεται με προπόνηση αντίστασης.

Υπάρχει ένας σημαντικός λόγος για τη μείωση του λίπους σε αυτόν τον συγκεκριμένο τομέα: η καρδιαγγειακή υγεία. Για παράδειγμα, μια μελέτη σε Κορεάτες ενήλικες διαπίστωσε ότι εκείνοι με φυσιολογικό δείκτη μάζας σώματος είχαν περισσότερους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου εάν είχαν υπερβολική κοιλιακή παχυσαρκία.

Μια άλλη μελέτη , που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό το έτος, σημείωσε ότι το υπερβολικό κοιλιακό λίπος μπορεί να επαναλάβει καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά επεισόδια για εκείνους που είχαν ήδη ένα από αυτά τα περιστατικά. Σε αυτήν την έρευνα, σχεδόν 23.000 άτομα παρακολουθήθηκαν για περίπου τέσσερα χρόνια μετά το καρδιακό τους επεισόδιο και εκείνοι με υψηλότερες ποσότητες λίπους στην κοιλιά έδειξαν σημαντικά μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης άλλου συμβάντος.

Τι είδους τρέξιμο είναι καλύτερο για την απώλεια βάρους;

Ο επικεφαλής συγγραφέας αυτής της μελέτης, Hanieh Mohammadi, MD, γιατρός στο τμήμα κλινικών επιστημών και εκπαίδευσης στο Ινστιτούτο Karolinska στη Σουηδία, δήλωσε στο Runner's World ότι μια υγιής περιφέρεια μέσης μπορεί να είναι πιο σημαντική για την πρόληψη μελλοντικών καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικού επεισοδίου από φάρμακα όπως οι στατίνες .

Αυτό συμβαίνει επειδή η κοιλιακή παχυσαρκία είναι ενδεικτική του σπλαχνικού λίπους, το είδος που τυλίγεται γύρω από τα όργανα σας και μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αρτηριακή πίεση, τη χοληστερόλη και την αντίσταση στην ινσουλίνη (όταν τα κύτταρα σας σταματούν να ανταποκρίνονται στην ορμόνη ινσουλίνη). Αλλά ακόμη και τα πράγματα ακριβώς κάτω από την επιφάνεια - που ονομάζεται υποδόριο κοιλιακό λίπος - ήταν γνωστό ότι αυξάνουν τα επίπεδα φλεγμονής χαμηλού βαθμού που μπορούν να αυξήσουν τους κινδύνους διαβήτη, καρδιαγγειακών παθήσεων και ορισμένων καρκίνων.

«Αν θέλετε καλύτερη υγεία της καρδιάς, εστιάστε στο λίπος της κοιλιάς σας, αν αυτό είναι ένα πρόβλημα για εσάς», είπε. «Ακόμα κι αν είστε ήδη σε φάρμακα για καρδιαγγειακή υγεία, αυτό δεν αρκεί για να μειώσετε τον κίνδυνο εάν η κοιλιακή παχυσαρκία είναι ένας παράγοντας. Η υγιεινή διατροφή και η τακτική άσκηση μπορούν να βοηθήσουν».

Προπονήσεις υψηλής έντασης (που αποτελούνται από σύντομες, δύσκολες περιόδους άσκησης χωρισμένες από σύντομες περιόδους ανάπαυσης) που συνδυάζουν κάρδιο και δύναμη - όπως μια γρήγορη προπόνηση με μερικές ασκήσεις δύναμης που αναμιγνύονται όταν δεν τρέχετε - είναι εξαιρετικές ως βοήθεια για την καύση λίπους.

Το καλύτερο από όλα, η πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι δεν χρειάζεται πολύ απώλεια για να δείτε ένα όφελος. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η απώλεια μόλις 5 έως 10 τοις εκατό του σωματικού βάρους, ειδικά εάν μειώνει το κοιλιακό λίπος, μπορεί να μειώσει τους κινδύνους για την υγεία.