Τρέξιμο στην άμμο: Μία μοναδική εμπειρία!

 Runbeat Team   2021-01-09 19:38  

Τρέξιμο στην άμμο: Μία μοναδική εμπειρία!


Η άμμος αποτελεί μία εναλλακτική και λιγότερο συνηθισμένη επιλογή για τρέξιμο, που όμως έχει πολλά θετικά και αξίζει να τη δοκιμάσουμε. Το τρέξιμο στην άμμο σημαίνει αυτόματα παραλία και το καλό είναι ότι στην Ελλάδα μπορούμε να βρούμε πολλές διαθέσιμες προς άθληση.

Αρχικά, ένα μεγάλο υπέρ που έχει η συγκεκριμένη επιφάνεια είναι η ελευθερία που μπορεί να μας δώσει εάν επιλέξουμε να τρέξουμε χωρίς παπούτσια. Η άμμος είναι η μοναδική επιφάνεια που μας «επιτρέπει» να αθληθούμε ξυπόλυτοι και μας χαρίζει μία σπάνια εμπειρία. Από εκεί και πέρα όμως, το να τρέχει κάποιος χωρίς παπούτσια μπορεί να έχει και πιθανούς κινδύνους, από τη στιγμή που μπορεί να κρύβει μυϊκούς ή άλλους τραυματισμούς. Εάν επιλέξουμε να τρέξουμε χωρίς παπούτσια, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να προσέξουμε να μην υπάρχουν σκουπίδια, γυαλιά ή άλλα αιχμηρά αντικείμενα στην παραλία, ενώ επίσης θα πρέπει να αθληθούμε σε χαμηλότερους ρυθμούς από ότι συνήθως, για να δώσουμε την ευκαιρία στα πόδια μας να συνηθίσουν την επιφάνεια.

Το επονομαζόμενο και «SandRunning» είναι επίσης πολύ χρήσιμο και για το σώμα μας. Εκτός του ότι όσο συνηθίζουν οι μύες των ποδιών μας, τόσο μεγαλύτερα οφέλη θα έχουμε, το τρέξιμο στην άμμο είναι ένας ιδανικός τύπος άθλησης για να κάψουμε θερμίδες. Όπως είναι λογικό, κατά τη διάρκεια της έντονης αυτής άσκησης, ο μεταβολισμός μας λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, με αποτέλεσμα η καύση των θερμίδων στο σώμα μας να αυξάνεται.

Ένας δρομέας είναι τυχερός αν μένει ή έχει εύκολη πρόσβαση σε παραλία. Ο συγκεκριμένος τύπος άθλησης αναμφίβολα θα δώσει και μία νότα χαλάρωσης στο sessionμας, με τον χρόνο που θα αφιερώσουμε σε αυτόν να έχει ακόμα και πνευματικές διεγερτικές ιδιότητες. Όπως και να το κάνουμε, όλοι μας χρειαζόμαστε λίγο «metime», δηλαδή λίγο χρόνο με τον εαυτό μας.

Ποτέ βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον απαραίτητο εξοπλισμό μας, καθώς η προετοιμασία για το τρέξιμο σε παραλία είναι αρκετά σημαντική. Πάντα πρέπει να θυμόμαστε πως η ώρα που θα πάμε καθορίζει και το εάν χρειαζόμαστε γυαλιά ηλίου, αντηλιακό ή καπέλο. Οι πρωινές και μεσημεριανές ώρες,- κυρίως στην χώρα μας- μπορούν να μας χαλάσουν την εμπειρία εάν δεν έχουμε πάει προετοιμασμένοι, καθώς ο δυνατός ήλιος σε συνδυασμό με την καυτή άμμο δεν ενδείκνυται για άθληση.

Καλό είναι να επιλέγουμε στεγνή, σκληρή άμμο για την άθλησή μας, είτε επιλέξουμε να τρέχουμε με παπούτσια είτε χωρίς, πάντα ξεκινώντας σταδιακά. Ένας αρχάριος καλό είναι να δοκιμάσει αρχικά 10 λεπτά περπατήματος ή τρεξίματος σε μία μέρα και στη συνέχεια να προσπαθήσει να αυξήσει τον χρόνο και την ένταση του.