Μπορείς και χωρίς ζάχαρη!

 Νίκη Μηλιαράκη   2020-12-30 13:43  

Μπορείς και χωρίς ζάχαρη!


Η ζάχαρη αποτελεί ένα βασικό κομμάτι της διατροφής των περισσότερων ανθρώπων παρά τις αρνητικές συνέπειες που προκαλεί στην υγεία έχοντας παράλληλα και μία... εθιστική τάση καθώς όσο περισσότερη καταναλώνεις τόσο περισσότερη θες.

Υπολογίζεται ότι ένας μέσος πολίτης καταναλώνει καθημερινά 23 κουταλιές ζάχαρης, κάτι που επιβαρύνει τόσο την καρδιά όσο και τις ποσότητες λίπους που μπορεί να απορροφήσει ο οργανισμός.

Όπως παρουσιάζει έρευνα του κορυφαίου εθνικού ινστιτούτου δημόσιας υγείας των Ηνωμένων Πολιτειών «Centers for Disease Control and Prevention», οι άνθρωποι που καταναλώνουν περισσότερη ζάχαρη στη διατροφή τους έχουν διπλάσιες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακές παθήσεις συγκριτικά με εκείνους που καταναλώνουν μικρότερες ποσότητες.

Καλή η άσκηση, καλύτερη η διατροφή

Αρκετοί άνθρωποι ξεκινούν γυμναστική θεωρώντας ότι έτσι θα μπορούν να καταναλώνουν όση ποσότητα γλυκών θέλουν χωρίς να σκέφτονται τις θερμίδες. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν ισχύει. Η άσκηση ναι μεν βοηθάει τον οργανισμό στην αφύπνιση του μεταβολισμού όμως χωρίς διατροφή είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το να καταφέρει κανείς να περιορίσει την κατανάλωση ζάχαρης δεν είναι εύκολη υπόθεση, δεν είναι όμως και ανέφικτη. Όπως προαναφέραμε, ο ανθρώπινος οργανισμός εθίζεται στη ζάχαρη και είναι πολύ δύσκολο να … απεξαρτηθεί.

Οι πρώτες εβδομάδες είναι οι πιο δύσκολες, αλλά όσο ο καιρός περνά τόσο πιο εύκολο είναι. Η αρχή μπορεί να γίνει από τα πιο απλά πράγματα, όπως δηλαδή την κατανάλωση αναψυκτικών, τα οποία έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Αρχικά μπορεί να αντικατασταθούν από διαίτης και στη συνέχεια από ανθρακούχο νερό, το οποίο μπορεί κανείς να εμπλουτίσει σε γεύση προσθέτοντας φρούτα. Οι φυσικοί χυμοί είναι επίσης μία πολύ καλή επιλογή, όπως και το τσάι χωρίς ζάχαρη.

Γιαούρτι και σνακ ολικής άλεση

Το απλό γιαούρτι μπορεί ως ένα βαθμό να αντικαταστήσει το γλυκό με την προσθήκη φρέσκων φρούτων, τα οποία θα του δώσουν μία γλυκιά γεύση. Επίσης το γιαούρτι με μέλι είναι εξαιρετικό σε γεύση. Πρέπει, ωστόσο, να προσεχθεί η ποσότητα του μελιού καθώς οι θερμιδική του αξία είναι ιδιαίτερα υψηλή.

Σίγουρα τα μπισκότα είναι πιο θελκτικά, αλλά και τα πιο υγιεινά σνακ έχουν την χάρη τους. Οι ξηροί καρποί αποτελούν μία πολύ χορταστική και υγιεινή λύση, όπως και τα φρούτα, τα λαχανικά, αλλά και οι ριζογκοφρέτες, οι οποίες δεν έχουν καθόλου ζάχαρη. Η βρώμη ολοένα και περισσότερο κερδίζει έδαφος στις διατροφικές μας συνήθειες. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πρωινό, αλλά και ως υποκατάστατο του ψωμιού σε διάφορες παρασκευές, όπως για παράδειγμα στα μπιφτέκια.