Ορειβατική Πεζοπορία στα Λευκά Όρη, σε ένα αφιλόξενο και σεληνιακό τοπίο (Pics)

Γιώργος Ζαχαράκης   16:32 24-09-2022

Μία ορειβατική πορεία που απευθύνεται σε πεζοπόρους με καλή φυσική κατάσταση, στα Λευκά όρη στο νομό Χανίων.

Η πορεία κινείται πάνω σε Ε4 μονοπάτι μέσα στους όγκους των Λευκών Ορέων, αλλά σε αφιλόξενο και σεληνιακό τοπίο. Υπάρχει στα GPS αλλά θέλει προσοχή για τυχόν λάθος, το οποίο εδώ μέσα μπορεί να αποβεί και μοιραίο.

Ορειβατική Πεζοπορία στα Λευκά Όρη, σε ένα αφιλόξενο και σεληνιακό τοπίο (Pics) runbeat.gr

Από το οροπέδιο Ασκύφου που βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο για Χώρα Σφακίων, μεταφερόμαστε με αγροτικό όχημα στο μικρό οροπέδιο «Νιάτο» (υψόμ.1200μ). Από εδώ ξεκινάει η ορειβατική μας πορεία. Διασχίζουμε με βόρεια κατεύθυνση το οροπέδιο και βρισκόμαστε σε χωματόδρομο που τον περπατάμε για λίγο.

Παρακάτω στο αριστερό μας χέρι βλέπουμε τον μεταλλικό στύλο του Ε4 και πάμε αριστερά και ανηφορικά στο μονοπάτι με δυτική κατεύθυνση. Ανεβαίνουμε το σαφές αλλά κουραστικό μονοπάτι πάνω στην σπασμένη ράχη μέχρι τα 1900μ υψόμετρο. Αριστερά πηγαίνει για την κορυφή «Κάστρο». Εμείς συνεχίζουμε μπροστά δυτικά και τραβερσάρουμε σε σταθερή σάρα και περνάμε από το «Σελί Κουταλά» (υψόμ.1800μ).

Μετά βρισκόμαστε σε λάκκα (υψόμ.1730μ) και στην συνέχεια ανηφορίζουμε πάλι και ξαναβρισκόμαστε στα 1900μ, αφήνοντας την κορυφή «Κουταλάς» στα δεξιά μας. Στην συνέχεια πάλι τραβερσάρουμε, έχοντας μπροστά μας και αριστερά τον «Ασκυφιώτικο Σωρό». Εδώ πραγματικά βρισκόμαστε σε σεληνιακό τοπίο. Εδώ όμως θέλει προσοχή διότι τα σημάδια έχουν χαθεί σε μερικά σημεία. Φυσικά έχουμε το GPS και τον δικό μας σωστό προσανατολισμό. Προχωράμε σ ‘αυτό το εξωγήινο τοπίο και ανηφορίζουμε και φθάνουμε στα 2000μ, αφήνοντας στα αριστερά μας τον «Ασκυφιώτικο Σωρό».

Εδώ έχει ένα δύσκολο πέρασμα σε σαθρό έδαφος ανάμεσα σε δολίνες και θέλει λίγο προσοχή. Περνάμε την τοποθεσία «Σιδεροπορτί» και συνεχίζουμε να είμαστε στα 2000μ. Σ' αυτό το σημείο κοιτάζοντας βόρεια θα δούμε το ακρωτήρι Χανίων με το αεροδρόμιο και τον κόλπο της Σούδας. Προχωράμε πάντα προς δυτικά, από κακοτράχαλο τοπίο, ανεβοκατεβάσματα, ανάμεσα σε δολίνες και στην συνέχεια αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς την τοποθεσία «Λιβάδα» και στο μιτάτο της (υψόμ.1800μ). Εδώ από κάτω από το μιτάτο υπάρχει νερό πόσιμο το οποίο έρχεται με λάστιχο από την «Σβουριχτή» που βρίσκεται στα αριστερά μας όπως πηγαίνουμε.

Απαραίτητη τροφοδοσία με το πολύτιμο νερό διότι η πορεία δεν βγαίνει αν δεν υπήρχε εδώ το νερό. Συνεχίζουμε με το μονοπάτι να είναι τώρα πιο καλό προς το καταφύγιο ανάγκης στο «Κατσιβέλι» (υψόμ.2000μ). Μετά από ανεβοκατεβάσματα που κάνει το μονοπάτι και στο τέλος μία καλή ανηφόρα φθάνουμε στο καταφύγιο το οποίο είναι κλειστό. Ανοίγει σε επικοινωνία με τον ε.ο.σ. Χανίων. Τώρα με νότια πορεία κατηφορίζουμε λίγο και ξανά ανηφόρα. Μπροστά μας είναι το «Μοδάκι» το οποίο το περνάμε από αριστερά του. Στην συνέχεια περνάμε μεταξύ «Ζουρίδια» αριστερά και «Μπουρνέλου» δεξιά και φθάνουμε στην τοποθεσία «Ρουσιές» (υψόμ.2150μ).

Είμαστε στο διάσελο που δεξιά μας πηγαίνει το μονοπάτι για την ψηλότερη κορυφή των Λευκών Ορέων τις «Πάχνες» (υψόμ. 2453μ). Εμείς προχωράμε το μονοπάτι μπροστά μας και νότια και φθάνουμε στον χωματόδρομο ο οποίος έρχεται από την Ανώπολη Σφακίων στα 2020 μ. Εδώ τερματίζει και η πορεία μας. Εδώ τώρα πρέπει να μας περιμένει αγροτικό για να μας κατεβάσει στην Ανώπολη.

Η πορεία είναι φανταστική αλλά κουραστική και επαναλαμβάνω απευθύνεται σε πεζοπόρους με καλή φυσική κατάσταση.