Πεζοπορία στην Πεντέλη, με πανοραμική θέα όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής (Pics)

Γιώργος Ζαχαράκης   18:57 21-01-2022

Από την νέα Πεντέλη παίρνουμε τον ανηφορικό δρόμο που μας οδηγεί στην μονή του Αγ. Παντελεήμονα (υψόμ.740 μέτρα). Εδώ αφήνουμε το αμάξι μας γιατί εδώ θα τερματίσουμε μετά την κυκλική πορεία που θα κάνουμε.

Ξεκινάμε τον χωματόδρομο μπροστά μας που ανηφορίζει ομαλά και σε 1 χιλιόμετρο θα φθάσουμε σε σταυροδρόμι (υψόμ.840 μέτρα). Εμείς προχωράμε αριστερά και σε λίγο θα δούμε μπροστά μας το πετρόκτιστο μονοπάτι, μέσα από πουρνάρια, το οποίο ακολουθούμε με βόρεια πορεία. Ευκρινέστατο και όμορφο με θέα στα δεξιά μας τον κόλπο του Σχοινιά, μπροστά μας ο Διόνυσος, το Καπανδρίτι και ο Αγ. Στέφανος. Στο βάθος ο Ευβοϊκός κόλπος και η Εύβοια. Λίγο πιο αριστερά βλέπουμε το Κρυονέρι και πιο αριστερά την Πάρνηθα. Κάτω υπάρχουν και κόκκινα σημάδια που μας καθοδηγούν. Προχωράμε και το μονοπάτι γίνεται τώρα χωμάτινο ομαλά κατηφορικό και μέσα από πεύκα φθάνουμε στο εκκλησάκι του Αγ. Λουκά (υψόμ. 670 μέτρα).

Το τοπίο είναι υπέροχο. Βρισκόμαστε μέσα σε δάσος από πεύκα, κυπαρίσσια και λεύκες. Εδώ υπάρχει και πετρόκτιστη πηγή με πόσιμο νερό. Όπως φθάσαμε κάνουμε δεξιά το μονοπάτι, με ανατολική πορεία και μέσα από πουρνάρια θα φθάσουμε στο ανοικτό μουσείο παραδοσιακής λατομικής τέχνης(υψόμ.675 μέτρα) Διονύσου.

Στην συνέχεια προχωράμε τον φαρδύ χωματόδρομο μπροστά μας, με πανοραμική θέα στις προαναφερόμενες περιοχές και φθάνουμε σε πλάτωμα όπου υπάρχει και αναρριχητικό πεδίο. Υπάρχουν και παγκάκια για ξεκούραση. Προχωράμε λίγο προς τα δεξιά και περνάμε πίσω από μια μαρμάρινη πλάκα. Στην συνέχεια πάμε αριστερά προς πηγή Σωληνάρι, όπως γράφει με κόκκινα γράμματα πάνω σε μεγάλη πέτρα. Ανηφορίζουμε σε διαμορφωμένα πέτρινα σκαλοπάτια. Η περιοχή του ανοικτού μουσείου λέγεται «Αλούλα».Φθάνουμε σε δίχαλο. Πάμε μπροστά μέσα από πέτρινα κτίσματα χαλασμένα. Το μονοπάτι περνάει από δασωμένο τοπίο. Φθάνουμε σε ξέφωτο και βλέπουμε στην απέναντι πλαγιά χωματόδρομο ανηφορικό με πολλές στροφές.Όπως προχωράμε στο δεξί μας χέρι υπάρχει μικρό πέτρινο μονοπάτι το οποίο μας οδηγεί σε 20 μέτρα στην πηγή «Σωληνάρι» (υψόμ.670 μέτρα), με πόσιμο νερό στη βάση μιας συκιάς.

Αφού δροσιστούμε κάνουμε πίσω τα 20 μέτρα και κάνουμε δεξιά κάτω τα πέτρινα σκαλοπάτια και φθάνουμε στη στροφή του χωματόδρομου .Στα δεξιά της στροφής υπάρχει μια πέτρινη παλιά δεξαμενή. Εμείς προχωράμε μπροστά ανηφορικά μέσα στον δρόμο. Φθάνουμε σε δίστρατο με πανοραμική θέα.

Αριστερά πηγαίνει για το εκκλησάκι της Αγ. Μαρίνας και νταμάρια Πεντέλης. Από εδώ βλέπουμε τον οικισμό Ραπεντόζας και στο βάθος τον Σχοινιά, απέναντι την Εύβοια και κάτω τον Διόνυσο. Εμείς πάμε δεξιά τον χωματόδρομο. Περνάμε από εξόρυξη μαρμάρου. Συνεχίζουμε ανηφορικά μέσα από το νταμάρι. Όπως πάει το μονοπάτι μέσα στον εγκαταλειμμένο δρόμο,φθάνουμε σε στροφή με τρία πεύκα και κάνουμε αριστερά. Συνεχίζουμε ανηφορικά δεξιά -αριστερά και πάλι δεξιά-αριστερά(υπάρχουν κόκκινα σημάδια) και φθάνουμε σε μια στροφή που υπάρχει ένας βράχος και γράφει με κεφαλαία κόκκινα γράμματα «ΚΟΡΥΦΗ».

Πάμε αριστερά και περνάμε από βράχους και μάρμαρα. Η θέα πανοραμική. Στο βάθος η Άνδρος. Συνεχίζουμε και το μονοπάτι τραβερσάρει τη πλαγιά και μπαίνουμε σε δάσος με αριές. Εδώ είναι λίγο πιο ανηφορικό το μονοπάτι. Βγαίνουμε από την σκιά σε ξέφωτο. Ανοικτό πεδίο μέσα σε λάδανα, μικρές αριές, κουμαριές και ρείκια. Τα κόκκινα σημάδια μας βοηθούν. Αυτό το κομμάτι της διαδρομής είναι το πιο ανηφορικό. Η θέα ανεμπόδιστη. Είμαστε στα ανατολικά της Πεντέλης και ανεβαίνουμε. Λίγο προσοχή εδώ πέρα. Ακολουθούμε κούκους και κάνουμε δεξιά περνώντας ένα βράχινο πέρασμα. Θα συναντήσουμε λίγο πριν την κορυφή μια βάση ραντάρ που έχει εγκαταληφθεί. Το μονοπάτι τώρα συνεχίζει ομαλότατα για την κορυφή. Φθάνουμε στην κορυφή της Πεντέλης(υψόμ.1100 μέτρα), όπου εδώ υπάρχει και το εκκλησάκι του Προφ. Ηλία. Η θέα προς την Αθήνα είναι ανεμπόδιστη και όχι μόνο.

Αφού απολαύσουμε την θέα προς την πρωτεύουσα, αφήνουμε το εκκλησάκι στα αριστερά μας, περνάμε μέσα από τις κεραίες που είναι εκεί και κάνουμε λίγο χωματόδρομο και φθάνουμε στην άσφαλτο.

Προχωράμε πρώτη στροφή αριστερά, μετά δεύτερη στροφή δεξιά και στην τρίτη στροφή που πάει αριστερά, εμείς πηγαίνουμε δεξιά στον ανηφορικό τσιμεντόδρομο. Μας βγάζει σε χωματόδρομο με τρείς μεγάλες κεραίες και περνάμε δίπλα τους. Πιο κάτω συνεχίζουμε σε μονοπάτι κατηφορικό και η θέα προς όλη την Αθήνα συνεχίζει να υπάρχει. Υπάρχουν και τα κόκκινα σημάδια. Περνάμε ένα μικρό λατομείο και μπαίνουμε σε χωματόδρομο και φθάνουμε στο σταυροδρόμι το πρώτο όταν ξεκινήσαμε την πορεία. Συνεχίζουμε αριστερά τον χωματόδρομο και σε 1 χιλιόμετρο τερματίζουμε στην μονή του Αγ. Παντελεήμονα, που έχουμε το αμάξι μας.

Ώρες Πορείας: 5

Βαθμός Δυσκολίας: 1 (το σκέλος μισή ώρα πριν την κορυφή της Πεντέλης 1+)

Χιλιομετρική απόσταση: 11 χλμ.