Η Ruth Croft δίνει συμβουλές για όσους αγαπούν το Trail Running

 Runbeat Team   2021-04-17 17:05  

Η Ruth Croft δίνει συμβουλές για όσους αγαπούν το Trail Running


Το τρέξιμο μπορεί να μοιάζει πολύ απλό, αλλά έχει κι αυτό τους βασικούς του κανόνες. Η συμβουλή ενός προπονητή είναι πάντα πολύ σημαντική, όμως για όσους δεν μπορούν να συμβουλευτούν έναν άνθρωπο με γνώση καλό είναι να ξέρουν κάποια σημαντικά πρώτα βήματα.

Μέσα από την ιστοσελίδα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας στίβου, η ασημένια πρωταθλήτρια στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Trail Running του 2019, η Ruth Croft δίνει τις συμβουλές της για τους αρχάριους στο τρέξιμο. Είναι άλλωστε από τις πιο γνωστές για την τεχνική που χρησιμοποιεί.

 

Από τα πιο σημαντικά, σύμφωνα με την Croft είναι η επιλογή του κατάλληλου παπουτσιού. Όπως τονίζει, «βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει ένα παπούτσι με τη σωστή πρόσφυση και για τους αγώνες μεγάλων αποστάσεων είναι σημαντικό να έχουν σωστό πάτο προκειμένου να αποφύγετε τη δημιουργία φουσκάλων.

Αν ο αγώνας περιλαμβάνει κάποια κομμάτια σε ολισθηρό οδόστρωμα βεβαιωθείτε ότι τα παπούτσια που θα φορέσετε έχουν καλό κράτημα και δε γλιστράνε. Σε πιο τεχνικό έδαφος, επιλέξτε υποδήματα με μεγαλύτερες ραβδώσεις στον πάτο, ενώ σε πιο ομαλά μονοπάτια επέλεξαν παπούτσια με μικρότερες ραβδώσεις. Ανάλογα με το έδαφος και τη διάρκεια του αγώνα, μπορείτε επίσης να φορέσετε αγωνιστικά παπούτσια που είναι επίπεδα».

Προετοιμάσου κατάλληλα

Όπως επισημαίνει η Croft, «το να τρέξεις σε trails μπορεί να παρουσιάσει εντελώς διαφορετικές προκλήσεις σε σχέση με τον αγώνα δρόμου. Οι συνθήκες και το έδαφος μπορούν να αλλάξουν σημαντικά τον τρόπο τρεξίματος κι έτσι η επιλογή του σωστού εξοπλισμού είναι υψίστης σημασίας.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε μαζί σας τη σωστή συσκευασία για την ενυδάτωσή σας προκειμένου να μην χάνεται η υγρασία στη διαδρομή. Πολλοί αγώνες απαιτούν υποχρεωτικό εξοπλισμό και είναι πάντα καλό να έχετε μαζί σας αδιάβροχο μπουφάν, αδιάβροχο παντελόνι, κουβέρτα, καπέλο και γάντια».

Η Croft εξηγεί επίσης πώς σε κάποιους αγώνες trail μπορεί ο συμμετέχοντας να βρεθεί μπροστά σε εξαιρετικά ακραίες καιρικές συνθήκες και είναι σημαντικό στην προετοιμασία του να έχει εξοικειωθεί με αυτό.

Όπως λέει χαρακτηριστικά, «είτε πρόκειται για έναν αγώνα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες είτε στη ζέστη, βεβαιωθείτε ότι έχετε εξοικειωθεί με τις συνθήκες γιατί είναι κάτι που θα σας βοηθήσει να αντεπεξέλθετε καλύτερα».

Μην ανεβάζετε την απόσταση πολύ γρήγορα

Στις πρώτες μέρες της καριέρας ενός trail δρομέα, η Croft επιμένει ότι παρότι υπάρχει ο πειρασμός του να ανεβάσεις την απόσταση γρήγορα αυτό δεν πρέπει να γίνει. Προτείνει να υπάρχει περισσότερη υπομονή και προσοχή.

«Πολλοί άνθρωποι θα κάνουν το πρώτο βήμα συμμετέχοντας σε έναν trail running 20 χλμ. και το επόμενο λεπτό θα θέλουν να τρέξουν 100 χλμ. Ωστόσο, μια πιο σταδιακή μετάβαση είναι καλύτερη. Θυμηθείτε, ένας trail αγώνας 20χλμ μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από μία αντίστοιχη διαδρομή αγώνα δρόμου. Υπάρχουν πολλοί περισσότεροι παράγοντες που παίζουν ρόλο όταν τρέχετε σε μεγάλες αποστάσεις, όπως οι καιρικές συνθήκες, το έδαφος, ο εξοπλισμός και η διατροφή. Αφού τρέξετε 20 χιλιόμετρα συνηθίστε να τρέχετε 50 χιλιόμετρα και μετά σιγά-σιγά να ανεβείτε στα 75 ή 80 χιλιόμετρα. Μην δαγκώνετε περισσότερο από ό, τι μπορείτε να μασάτε.

Επίσης αξίζει να πω ότι όσον αφορά στο trail running υπάρχει μεγάλη διαφήμιση του αγώνα 100 μιλίων. Κι εγώ έπεσα σε αυτή την παγίδα. Όταν όμως ανέβηκα σε αυτήν την απόσταση ανακάλυψα ότι δεν μου άρεσε, οπότε επέστρεψα πίσω στον αγώνα των 50 χιλιομέτρων».

Εξασκηθείτε στο έδαφος

Η εξοικείωση με το έδαφος στο οποίο σκοπεύετε να αγωνιστείτε μπορεί να βελτιώσει τον συντονισμό και την τεχνική ικανότητα. Ωστόσο, ένας τομέας που, σύμφωνα με την Croft, οι περισσότεροι δεν εντάσσουν στην προπόνησή τους είναι το τρέξιμο σε κατηφόρα.

«Δίνεται μεγάλη έμφαση στην προπόνηση σε ανηφόρα, ωστόσο πολλοί αρχάριοι δεν έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση να τρέξουν σε κατηφόρα και αυτό είναι ένα κομμάτι που πρέπει οπωσδήποτε να ενταχθεί στην προπόνηση. Καταλαβαίνω ότι το να τρέχεις κατηφορικά μπορεί να είναι δύσκολο, επειδή υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού, αλλά το να μάθεις να τρέχεις σωστά μπορεί να συμβάλει στην αποφυγή ατυχημάτων. Υπάρχουν πολλά βίντεο στο YouTube για να δείτε πώς να τρέχετε πιο αποτελεσματικά σε κατηφορική διαδρομή»

Πολύ σημαντική η διατροφή

Η έξτρα απόσταση που υπάρχει στους trails αγώνες σε σύγκριση με πολλούς αγώνες δρόμου επιβάλει πολύ μεγάλη προσοχή στην διατροφή καθώς μπορεί να αποδειχτεί ζωτικής σημασίας.

Σύμφωνα με την αθλήτρια της Νέας Ζηλανδίας, «λαμβάνοντας μια πολύ γενική προσέγγιση, θα πρότεινα σε έναν δρομέα trail να τρώει και να πίνει κάτι κάθε μία ώρα. Το πόσο θα εξαρτηθεί από τον τύπο και τη διάρκεια του αγώνα που αγωνίζεσαι.

Θα πρέπει να δοκιμάσετε τον εαυτό σας χρησιμοποιώντας τζελ και στερεά τροφή για να διαπιστώσετε τι είναι αυτό που σας ταιριάζει. Δεν πάνε όλα με όλους».