Πεζοπορία: Εξερευνώντας το πανέμορφο νησί της Άνδρου (Pics)

Γιώργος Ζαχαράκης   17:50 07-09-2022

Το νησί της Άνδρου φημίζεται για το μεγάλο δίκτυο πεζοπορικών διαδρομών που διαθέτει, με τα πετρόκτιστα μονοπάτια(καλντερίμια).Ένα από αυτά θα περιγράψουμε στο σημερινό μας άρθρο.

Βρισκόμαστε στην Χώρα (πρωτεύουσα της Άνδρου). Ανατολικά της χώρας βρίσκεται η παραλία Παραπόρτι. Δίπλα από την ομώνυμη ταβέρνα ξεκινάει το μονοπάτι Νούμερο 3.Αυτό θα ακολουθήσουμε στην πορεία μας. Μπαίνουμε στο μονοπάτι και όπως προχωράμε θα κόψουμε τον κεντρικό δρόμο που πηγαίνει για Συνέτι, δύο φορές. Στην συνέχεια προχωράμε λίγο στην άσφαλτο και φθάνουμε έξω από το χωριό Συνέτι. Ενημερωτικά στην Άνδρο δεν πρόκειται να χαθείς διότι τα μονοπάτια είναι πολύ καλά σημαδεμένα και αριθμημένα. Αξίζουν συγχαρητήρια οι εθελοντές της Άνδρου για αυτή την προσπάθεια.

Πεζοπορία: Εξερευνώντας το πανέμορφο νησί της Άνδρου (Pics) runbeat.gr

Διασχίζουμε το όμορφο χωριό Συνέτι και βγαίνουμε έξω απ' αυτό και το μονοπάτι μας οδηγεί προς τα πάνω και δεξιά ξανά στον κεντρικό δρόμο. Προχωράμε λίγο στην άσφαλτο και πιο πέρα το μονοπάτι κατεβαίνει αριστερά(υπάρχει και ξύλινη πινακίδα),μέσα στο ρέμα Διποτάματα.

Προχωράμε και συναντάμε πέτρινη γέφυρα και δίπλα της παλιό νερόμυλο. Συνεχίζουμε ανηφορικά από την αριστερή μεριά του ρέματος. Στα δεξιά μας βλέπουμε και άλλους νερόμυλους και στο βάθος ψηλά βλέπουμε και το χωριό Έξω Βουνί. Ακολουθούμε την σήμανση και θα φθάσουμε σε χωματόδρομο. Τον κόβουμε κάθετα και το μονοπάτι τώρα γίνεται κατηφορικό. Προχωράμε για λίγο και πιο κάτω συναντάμε το δευτερεύων μονοπάτι(3b),που πηγαίνει αριστερά και ανηφορικά για το κάστρο Φανερωμένης. Είναι τόσο ωραία σηματοδοτημένα που με λίγη προσοχή τα καταφέρνει ο κάθε ένας. Φθάνουμε στο κάστρο με την ωραία θέα. Από εδώ μπορούμε να δούμε αριστερά μας την Χώρα και δεξιά μας τον Όρμο Κορθίου.

Επίσης στα νοτιοανατολικά της Άνδρου φαίνεται και η Τήνος και δίπλα και η Μύκονος. Επιστρέφουμε ξανά προς τα πίσω στο κεντρικό μας μονοπάτι το νούμερο 3.Συνεχίζουμε και φθάνουμε στο πανέμορφο χωριό Κοχύλου. Το μονοπάτι μας περνάει μέσα από τα στενάκια και τα σκαλοπάτια του χωριού με άσπρες πινελιές και στην συνέχεια κατηφορίζουμε και βλέπουμε μπροστά μας στο βάθος το Κόρθι με την παραλία του. Δέκα λεπτά πριν την παραλία του Κορθίου βρισκόμαστε πάνω σε χωματόδρομο.

Αν τον πάρουμε αριστερά, σε 15 λεπτά θα μας οδηγήσει σε μία πανέμορφη παραλία «Της γριάς το πήδημα» με τον χαρακτηριστικό βράχο σήμα κατατεθέν. Υπάρχει και ένα μικρό κατέβασμα από μονοπάτι για την παραλία. Αξίζει να την επισκεφθούμε και να κάνουμε το μπάνιο μας εδώ. Επιστρέφουμε ξανά από τον χωματόδρομο πίσω και ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι μας το νούμερο 3 και τερματίζουμε στο όρμο του Κορθίου. Εδώ έχει και ταβέρνες για φαγητό.

Πεζοπορία: Εξερευνώντας το πανέμορφο νησί της Άνδρου (Pics) runbeat.gr

Χιλιομετρική απόσταση: 12.5 χλμ.

Ω.Π. 5 (μαζί και η παράκαμψη για το κάστρο και για την παραλία 'πήδημα της γριάς')