Οι 7 τρόποι που το τζόκινγκ βελτιώνει τη ζωή μας!

 Runbeat Team   19:29 23-04-2022  

Οι 7 τρόποι που το τζόκινγκ βελτιώνει τη ζωή μας!


Η λέξη «τζόκινγκ» μερικές φορές αποκτά σχεδόν μια υποδεέστερη έκφραση της άθλησης... Έχει γίνει μια λέξη που σημαίνει κάτι λιγότερο σοβαρό από το «τρέξιμο». Είναι σαν να τρέχεις αλλά χωρίς προσδοκίες. Για εμάς, δεν υπάρχει τίποτα κακό στο τζόκινγκ. Αν κάνεις τζόκινγκ, τρέχεις!

 

Εάν θέλετε να μάθετε τεχνικά γι’ αυτό, το τζόκινγκ βρίσκεται στο άκρο του εύκολου-χαλαρού τρεξίματος. Για να εκτιμήσουν την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιεί το σώμα κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας, οι επιστήμονες χρησιμοποιούν μια μονάδα που μετρά το μεταβολικό ισοδύναμο για την εργασία, ή MET (ένα MET = αυτό που καίει το σώμα σας σε ηρεμία). Σύμφωνα με το Compendium of Physical Activities, μια κοινή αναφορά για επαγγελματίες υγείας και γυμναστικής, το τζόκινγκ χρησιμοποιεί 7 MET, ενώ το τρέξιμο 6:15/km  χρησιμοποιεί 9,8 MET.




Πέρα από τα μαθηματικά, το τζόκινγκ είναι βασικά ένα τρέξιμο με εύκολο ρυθμό ή ρυθμό ανάκαμψης ή - για όσους δεν ενδιαφέρονται καθόλου για τους ρυθμούς - ένα εύκολο, απλό τρέξιμο. Οι περισσότεροι ειδικοί θα συμφωνήσουν ότι το τζόκινγκ ανήκει στην κατηγορία προπόνησης χαμηλής ή μέτριας έντασης- εργάζεστε σε επίπεδο προσπάθειας περίπου 50%-60% του μέγιστου επιπέδου σας και θα πρέπει να μπορείτε εύκολα να πραγματοποιήσετε μια συνομιλία εάν το θέλετε.

Αυτό προφανώς θα έχει διαφορετικό ρυθμό για τον καθένα. Ένα χιλιόμετρο με ρυθμό κάτω από 4:20/km μπορεί να είναι «εύκολο» για έναν πολύπειρο μαραθωνοδρόμο όπως τον πρωταθλητή Κώστα Γκελαούζο, ενώ για εσάς ο εύκολος ρυθμός σας μπορεί να φτάσει και πάνω από 6:20/km. Όμως στη διάσταση του τζόκινγκ oι αριθμοί δεν έχουν σοβαρή σημασία. Απλά καταγράψτε πως αισθάνεστε και ονομάστε το όπως θέλετε.

Και ενώ συνηθίζεται να τρέχετε πέρα από ρυθμό jogging σκεφτείτε όλους τους τρόπους με τους οποίους η επιβράδυνση του ρυθμού σας μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της σωματικής, ψυχικής και συναισθηματικής σας υγείας και να βελτιώσει τη ζωή σας. Σε αυτή τη κατεύθυνση θα δούμε 7 οφέλη του τζόκινγκ.

1. Βοηθά να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος

Το Cardio - ανεξάρτητα από τον ρυθμό - είναι εξαιρετικό για την αρχική απώλεια βάρους (αν αυτός είναι ο στόχος σας), επειδή εμπλέκει τόσους πολλούς μυς ταυτόχρονα που καλύπτει τις ενεργειακές σας ανάγκες και, κατά συνέπεια, τις θερμίδες σας. Το τζόκινγκ - ανεξάρτητα από το ρυθμό - θα κάψει περισσότερες θερμίδες από το περπάτημα, για παράδειγμα. Έτσι, ανάλογα με το βάρος, το ρυθμό και το επίπεδο εμπειρίας σας, το τζόκινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος ή να διατηρήσετε το τρέχον βάρος σας.

Οι 7 τρόποι που το τζόκινγκ βελτιώνει τη ζωή μας! runbeat.gr

2. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Υπάρχει αυτός ο μύθος ότι η άσκηση σε κουράζει και σε κάνει πιο επιρρεπή στο να αρρωστήσεις, αλλά η μέτρια άσκηση - όπως το τζόκινγκ - ενισχύει πραγματικά την αντίδραση του σώματός σου σε ασθένειες, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Frontiers in Immunology. Και ενώ μια άλλη ανασκόπηση της επιστημονικής βιβλιογραφίας δεν έλεγε συγκεκριμένα το τζόκινγκ, διαπίστωσε ότι οι τακτικοί ασκούμενοι ήταν λιγότερο πιθανό να προσβληθούν από βακτηριακές και ιογενείς λοιμώξεις. Έχει αποδειχθεί ότι η μακρύτερη, πιο έντονη άσκηση εμποδίζει τη διαδικασία που χρησιμοποιεί το σώμα σας για να προστατευθεί από μολύνσεις, όπως διαπίστωσε μια παλαιότερη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Exercise Immunology Review - ακόμα περισσότερο λόγος για να αγκαλιάσουμε τον ρυθμό του τζόκινγκ.

 

3. Φτιάχνει τη διάθεσή σας

Μερικές μέρες, ακόμη και ένα χιλιόμετρο μπορεί να μοιάζει με μαραθώνιο. Αλλά ακόμα κι αν δεν πιέζετε καθόλου, μόνο μία ώρα δραστηριότητας μέτριας έντασης, όπως το γρήγορο περπάτημα (ή, τρέξιμο) μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες κατάθλιψης, όπως διαπίστωσε μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο JAMA Psychiatry. Και μόλις 30 λεπτά τζόκινγκ βρέθηκαν να ανεβάζουν αμέσως κάποιον με διαπιστωμένη κατάθλιψη, αναφέρει παλαιότερη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Medicine & Science in Sports & Exercise. Οι πτυχές της μέτριας άσκησης που ανακουφίζουν από το άγχος διαρκούν ακόμη και μετά την προπόνησή σας, σύμφωνα με πρόσθετη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Medicine and Science in Sports & Exercise, ειδικά όταν δεν υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες για τη δραστηριότητα.

4«Ακονίζει» μυαλό

Το τρέξιμο μοιάζει με ένα είδος ... «ανεγκέφαλου» αθλήματος, ακόμη περισσότερο αν δεν κυνηγάτε έναν συγκεκριμένο ρυθμό και απλώς κάνετε απλό τζόκινγκ. Αλλά ο εγκέφαλος των δρομέων δείχνει διαφορετικές συνδέσεις που εμπλέκονται σε σκέψεις υψηλότερου επιπέδου από τους εγκεφάλους των καθιστικών ατόμων, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Neuroscience. Οι ερευνητές βρήκαν συγκεκριμένα περισσότερη συνδεσιμότητα στις περιοχές του εγκεφάλου που βοηθούν στην λειτουργική μνήμη, την εκτέλεση πολλαπλών εργασιών, την προσοχή, τη λήψη αποφάσεων και την επεξεργασία οπτικών και άλλων αισθητηριακών πληροφοριών. Η αεροβική άσκηση βρέθηκε επίσης ότι μπορεί να βελτιώσει την εκτελεστική λειτουργία και να προστατεύσει τον εγκέφαλο από την παρακμή που σχετίζεται με τη γήρανση και το άγχος.

Οι 7 τρόποι που το τζόκινγκ βελτιώνει τη ζωή μας! runbeat.gr

5. Βοηθά να κοιμηθείτε καλύτερα

Πιθανώς να γνωρίζετε ήδη ότι η τακτική άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε όλη τη νύχτα και να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου. Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι που κοιμόντουσαν λιγότερο από 6,5 ώρες τη νύχτα ανέφεραν ότι κοιμόντουσαν επιπλέον 75 λεπτά τη νύχτα (περισσότερο από οποιοδήποτε σχετικό φάρμακο), μετά από προπονήσεις μέτριας έντασης όπως τρέξιμο ή περπάτημα, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό. Βρέθηκε φάρμακο ύπνου. Ξεχωριστή έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Εφηβικής Υγείας διαπίστωσε ότι μόλις 30 λεπτά τρέξιμο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας για τρεις εβδομάδες ήταν αρκετά για να αυξήσουν τον ύπνο και να μειώσουν την υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

6. Το τζόκινγκ σας βοηθά να ζήσετε περισσότερο

Αναμφισβήτητα καμία άσκηση δεν θα σας κάνει να ζήσετε για πάντα, αλλά το τζόκινγκ χαμηλής έντασης δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα-για συνολικά 60 έως 145 λεπτά την εβδομάδα-είναι ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσετε τη μακροζωία, σύμφωνα με εργασία που έχει δημοσιευθεί στο The Journal of the American College of Cardiology. Πιο συγκεκριμένα, το τζόκινγκ θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά 30% και από καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό κατά 45%.

 

7. Το τζόκινγκ είναι απλή διασκέδαση!

Όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι το να βγεις έξω για να.. μετακινήσεις το σώμα σου είναι μια καλή στιγμή. Αν δεν ήταν, κανείς μας δεν θα το έκανε. Μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας, ή μπορείτε να το κάνετε με φίλους, αλλά υπάρχουν λίγα πράγματα που μπορείτε να κάνετε σχεδόν κάθε μέρα που σας κάνουν να αισθάνεστε τόσο πετυχημένοι και ανανεωμένοι όσο ένα τζόκινγκ. Μην αγχώνεστε λοιπόν για ρυθμούς, χρόνους ή την ετικέτα που θα σας φορέσουν για το τι είδους δρομέας είστε. Απλά τρέξτε και απολαύστε το!