Τα λάθη που πρέπει να αποφύγουμε πριν την προπόνηση μας

 Μάνος Μαρκάκης   2020-12-28 12:32  

Τα λάθη που πρέπει να αποφύγουμε πριν την προπόνηση μας


Η ομορφιά του τρεξίματος είναι ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε, όποτε θέλουμε, απ' όπου θέλουμε, προς όποια κατεύθυνση θέλουμε, αρκεί να έχουμε μονάχα ένα ζευγάρι παπούτσια. Όμως, υπάρχουν κάποιες μικρές αλλά απόλυτα σημαντικές λεπτομέρειες που πρέπει να προσέξουμε και να αποφύγουμε πριν ξεκινήσουμε την προπόνησή μας. Η διατροφή, οι διατάσεις, η ενυδάτωση και η επίσκεψη στην... τουαλέτα.

Γεύμα πριν την προπόνηση

Είναι προφανές πως δε μπορούμε να έχουμε μία σωστή προπόνηση ή αγώνα με άδειο στομάχι. Αργά ή γρήγορα κατά τη διάρκεια του τρεξίματος, το σώμα μας θα μείνει χωρίς καύσιμο και είναι σίγουρο πως θα σας κάνει να σταματήσετε. Από την άλλη πλευρά όμως θα ήταν καταστροφικό να ξεκινήσετε μ' ένα στομάχι που θα έχει γεμίσει λίγα λεπτά πριν την προπόνησή σας. Όταν ξεκινήσετε να τρέχετε, οτιδήποτε είναι στο στομάχι σας θα μείνει εκεί κι αυτό γιατί το σώμα πρόκειται να ανακατευθύνει το αίμα μακριά από το στομάχι και το πεπτικό σας σύστημα σε κείνους τους μύες είναι αυτό που θα σας βοηθήσει να τρέξετε. Από τη μία πλευρά θα είναι εξαιρετικό για την κατάσταση των ποδιών σας, όμως από την άλλη πλευρά θα καταστραφεί το στομάχι σας και τις περισσότερες φορές το τρέξιμο τελειώνει δυσάρεστα. Πρέπει να βεβαιωθείτε πως δίνετε αρκετό χρόνο στο στομάχι σας προκειμένου να χωνέψει το γεύμα σας. Περίπου στα 60 λεπτά είναι ιδανικά για ένα μικρό γεύμα, όμως αν μιλάμε για μεγαλύτερο τότε ο χρόνος μεγαλώνει εξίσου. Καλό θα είναι πριν ξεκινήσετε να καταναλώσετε κάποιο σνακ και κατά τη διάρκεια έπειτα της προπόνησης μπορείτε να ανεφοδιάζετε τον οργανισμό σας με το "καύσιμο" που χρειάζεται.

Η σωστή ενυδάτωση