Φόβοι που βιώνουν οι μαραθωνοδρόμοι...

 Runbeat Team   2021-01-09 12:24  

Φόβοι που βιώνουν οι μαραθωνοδρόμοι...


Ο Μαραθώνιος δρόμος είναι από τα δυσκολότερα αγωνίσματα του κλασικού αθλητισμού. Απαιτεί αντοχή, υπομονή και σκληρή προπόνηση για να καταφέρεις να φτάσεις την γραμμή του τερματισμού.

Δεν είναι εύκολο και όσο περνάει ο καιρός και οι προπονήσεις χρειάζονται κι άλλα αποθέματα ενέργειας. Εάν, λοιπόν, δεν μπορείς να ελέγξεις τη δύναμη του μυαλού σου και να πείσεις τον εαυτό σου ότι μπορεί να τα καταφέρει τότε ίσως να γεννηθούν κάποιες αμφιβολίες σχετικά με τη ικανότητά σου ως δρομέας.

Αυτές είναι οι μεγαλύτερες ανησυχίες που ταλαιπωρούν τους δρομείς:

«Δεν είμαι "πραγματικός" δρομέας!»

Ακόμη και να αμφιβάλεις την ώρα του αγώνα μην παραδώσεις τα όπλα! Είσαι δρομέας! Έφτασες μέχρι τη μέρα του αγώνα μετά από τόσες προσπάθειες και θυσίες και σου αξίζει να τα καταφέρεις! Κάθε χιλιόμετρο που ολοκληρώνεις είναι και μία επιβράβευση των κόπων σου.

«Δεν είμαι αρκετά γυμνασμένος!»

Εάν τρέχεις τακτικά περισσότερα από 16 χιλιόμετρα στην προπόνηση, είσαι σε καλή κατάσταση για έναν μαραθώνιο. Αυτό που θα σε κρατήσει πίσω είναι η υπερβολική προπόνηση και ο κακός ύπνος, γιατί έτσι ίσως αισθάνεσαι κουρασμένος την μέρα του αγώνα. Πρόσεξε τη διατροφή σου, ακολούθησε το πρόγραμμα των ασκήσεων σου και δουλέψτε πιο έξυπνα κατά τη διάρκεια της προπόνησης σου.

«Θα τραυματιστώ!»

Ναι υπάρχει μια πιθανότητα να τραυματιστείς, όμως το ποσοστό είναι τόσο μικρό που καλύτερα να αποβάλεις αυτή τη σκέψη. Εάν αυξάνεις σταδιακά τα χιλιόμετρα στην προπόνηση σου κατά 10% ανά εβδομάδα και γυμνάζεσαι σωστά τότε δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα.  

«Δεν θα τερματίσω!»

Συνήθως πάνω από το 90% των δρομέων ενός μαραθωνίου διασχίζουν τη γραμμή του τερματισμού. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι λίγη ψυχολογική ώθηση! Ζήτα από τους φίλους σου ή την οικογένεια σου να σε εμψυχώνουν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό θα σου δώσει κίνητρο να συνεχίσεις αυξάνοντας τον ρυθμό σου!

Μην ξεχνάς ότι ο Στέλιος Κυριακίδης, τερμάτισε εξαντλημένος στον Μαραθώνιο της Βοστώνης το 1946, όταν ένας ομογενής του φώναξε ότι τρέχει για τα παιδία του και για όλη την Ελλάδα!

«Θα τερματίσω τελευταίος!»

Υπάρχουν τόσοι πολλοί δρομείς σε έναν μαραθώνιο που οι πιθανότητες να είσαι ο τελευταίος είναι μικρές. Ακόμη όμως και αν τερματίσεις τελευταίος σημασία έχει η συμμετοχή και αυτό θα το καταλάβεις όταν στο σημείο του τερματισμού ο κόσμος θα σε περιμένει να σε χειροκροτήσει για την προσπάθεια σου!

«Εάν χρειαστώ τουαλέτα;»

Είναι πολύ λογικό να χρειαστείς τουαλέτα μιας και πρέπει να καταναλώνεις υγρά, ώστε να μείνεις ενυδατωμένος. Βρες κάποιο θάμνο ή ένα σημείο στη διαδρομή για να χρησιμοποιήσεις. Μην ξεχνάς ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κάνεις πειράματα με τη διατροφή σου τη νύχτα πριν το αγώνα, για να αποφύγεις τυχόν γαστρεντερικά προβλήματα.

«Εάν κάνω εμετό; »

Πολλοί μαραθωνοδρόμοι βιώνουν κάποια μορφή γαστρεντερικής δυσφορίας κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Εάν όμως νιώσεις έντονη αδιαθεσία υπάρχουν κατά μήκος της διαδρομής διασώστες ώστε να σε βοηθήσουν.

«Δεν θα ξυπνήσω τη μέρα του αγώνα!»

Είναι λογικό να αγχωθείς για το αν σηκωθείς έγκαιρα από το κρεβάτι τη μέρα του αγώνα σου, όμως το να ξυπνάς κατά τη διάρκεια της νύχτας για να ελέγχεις την ώρα, το μόνο που θα σου προσφέρει είναι ένας κακός ύπνος και κατά συνέπεια μια κακή επίδοση. Μπορείς να ρυθμίσεις πολλά συνεχόμενα ξυπνητήρια είτε να ζητήσεις από κάποιον να σου τηλεφωνεί μέχρι να σε ξυπνήσει εκείνο το πρωί.