Ο ύπνος θρέφει τους δρομείς…

 Runbeat Team   2021-01-02 23:11  

Ο ύπνος θρέφει τους δρομείς…


Ένας σημαντικός παράγοντας για τη σωστή προπόνηση είναι η καλή φροντίδα του σώματος σας. Ένας τρόπος για να το πετύχετε είναι η υγιεινή διατροφή, η σωστή ενυδάτωση και οι κατάλληλες ασκήσεις.

Για να φτάσετε όμως στο βέλτιστο των δυνατοτήτων σας θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε μια ποιοτική βραδιά ξεκούρασης. Ο ύπνος είναι σημαντικός για δρομείς όλων των επιπέδων και όλων των ηλικιών, δίνοντας στο σώμα σας, χρόνο για να ανακάμψει και στους μύες σας χρόνο για «ξεκούραση».

Σημαντικός παράγοντας είναι η ποιότητα το ύπνου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχετε μια σωστή θέση ύπνου.

Το μαξιλάρι

Προτού εστιάσετε στη θέση στην οποία κοιμάστε - βεβαιωθείτε το που κοιμάστε. Το σωστό μαξιλάρι μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά όταν πρόκειται για την ποιότητα του ύπνου σας.

Οι περισσότεροι ειδικοί στον ύπνο συμφωνούν ότι η καλύτερη στάση ύπνου θα ήταν χωρίς μαξιλάρι ώστε ο λαιμός μας να είναι σε μια ουδέτερη θέση. Αυτό βοηθά στη διατήρηση της σπονδυλικής στήλης στη σειρά και τους αεραγωγούς ανοιχτούς, ώστε να μπορείτε να πάρετε άφθονο οξυγόνο στο σώμα και στους μύες σας καθώς αναρρώνετε.

Ωστόσο, ο ύπνος χωρίς μαξιλάρι μπορεί να είναι αρκετά άβολος. Έτσι, μπορείτε να πάρετε ένα μαξιλάρι που βυθίζεται στη μέση ώστε να διατηρήσετε τη σπονδυλική σας στήλη ευθυγραμμισμένη και το λαιμό σας σε αυτήν την ασφαλή, υγιή ουδέτερη θέση για άνετο και αποκαταστατικό ύπνο.

Θέσεις ύπνου για δρομείς

Υπάρχουν δύο θέσεις ύπνου που θεωρούνται ιδανικές για τους δρομείς: ύπνος πλάτης και στο πλάι. Καθεμία από αυτές έχει τα δικά της οφέλη και πρέπει να εξετάζεται προσεκτικά από δρομείς που θέλουν τον όσο το δυνατόν πιο αποκαταστατικό ύπνο.

Ύπνος πλάτης

Ο ύπνος πλάτης θεωρείται η καλύτερη θέση για ύπνο. Ο ύπνος πλάτης θα σας βοηθήσει να βεβαιωθείτε ότι η σπονδυλική σας στήλη είναι σε σωστή ευθυγράμμιση, η οποία μπορεί να βοηθήσει τις αρθρώσεις και τους μύες σας να επουλωθούν και να ανακάμψουν μετά από επίπονες προπονήσεις και μεγάλες διαδρομές. Όταν η σπονδυλική σας στήλη ευθυγραμμίζεται κατά τη διάρκεια του ύπνου, βοηθά την πλάτη σας, βοηθά τις αρθρώσεις σας και μπορεί ακόμη και να βοηθήσει το νευρικό σας σύστημα.

Ύπνος στο πλάι

Ο πλευρικός ύπνος είναι μια άλλη εξαιρετική θέση. Ωστόσο, κρύβει και λάθη. Οι άνθρωποι που προτιμούν αυτή τη στάση μπορούν συχνά να τρίψουν τα χέρια τους (ή τα πόδια τους) ενώ κοιμούνται σε αυτήν τη θέση και να περιορίσουν τη ροή του αίματος στις αρθρώσεις και τους συνδέσμους τους. Προφανώς η ροή του αίματος είναι πολύ σημαντική για την αποκατάσταση των μυών.

Ωστόσο, εάν διαπιστώσετε ότι αυτή είναι η πιο άνετη θέση για να κοιμηθείτε - μπορείτε να το περιορίσετε διασφαλίζοντας ότι η σπονδυλική σας στήλη και ολόκληρο το σώμα είναι σε ευθυγράμμιση τοποθετώντας ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας. Αυτό θα βοηθήσει στη διατήρηση της σπονδυλικής στήλης σας στη γραμμή και θα διατηρήσει τη σωστή ροή του αίματος σας.

Σωστή θέση ύπνου

Υπάρχουν μερικά πολύ σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε όταν πρόκειται να βρεθείτε στη σωστή θέση για ύπνο.

Προσπαθήστε να κοιμηθείτε ανάσκελα, εκτός εάν έχετε άπνοια ύπνου. Σε αυτήν την περίπτωση, προτιμήστε τον ύπνο στο πλάι.

Για να διατηρήσετε τη σπονδυλική σας στήλη σε «ουδέτερη» θέση ενώ κοιμάστε, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο ένα μαξιλάρι.

Είναι καλύτερο κοιμάστε στην αριστερή πλευρά σας για το κυκλοφορικό σας σύστημα και για ανάκαμψη. Βάζει την ελάχιστη πίεση στην καρδιά σας - κάτι που είναι σημαντικό για κάθε δρομέα.

Εάν ξυπνήσετε στη μέση της νύχτας με τα άκρα σας αδρανή, κοιμηθείτε σε ύπτια θέση (ξαπλωμένη στην πλάτη σας) προτού σηκωθείτε.

Ο στόχος σας θα πρέπει πάντα να είναι να διατηρείτε τη σπονδυλική σας στήλη σε ουδέτερη θέση, έτσι ώστε το σώμα σας να μπορεί να παραμείνει ευθυγραμμισμένο και να επουλωθεί σωστά. Η αδυναμία της σπονδυλικής σας στήλης να ασκήσει περιττή πίεση στα νεύρα και να επηρεάσει την ικανότητά σας να επουλωθείτε.

Οι λάθος θέσεις ύπνου

Υπάρχουν πολλά σημαντικά πράγματα που οι δρομείς πρέπει να αποφεύγουν κατά τη διάρκεια του ύπνου τους.

Μην κοιμάστε στο στομάχι σας εάν κάνετε καθιστική ζωή. Αυτό ασκεί περισσότερη πίεση στην πλάτη σας και μπορεί να σας επιστρέψει κατά τη διάρκεια του τρεξίματος.

Μην κοιμάστε σε μια στοίβα από μαξιλάρια για να «στηρίξετε» τον εαυτό σας.

Μην προσπαθήσετε να πιέσετε μια θέση ύπνου που θα σας αναγκάσει να ξυπνήσετε πολλές φορές στη μέση της νύχτας - χρειάζεστε συνεπή ύπνο για να ανακάμψετε από τις διαδρομές σας.

Οι ενεργοί δρομείς χρειάζονται ποιοτικό ύπνο με το σωστό μαξιλάρι και τη σωστή θέση ύπνου.

Εάν έχετε δεσμευτεί να είστε τακτικός δρομέας - τότε είναι σημαντικό να δεσμευτείτε να φροντίζετε επίσης το σώμα σας. Ο ύπνος με το σωστό μαξιλάρι και στη σωστή θέση ύπνου θα σας βοηθήσει πραγματικά καθώς βεβαιωθείτε ότι το σώμα και το μυαλό σας είναι έτοιμα να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγωγής σας.