Τρέξιμο: Εννέα χρήσιμες συμβουλές για να τρέχετε ασφαλείς σε εξωτερικούς χώρους

 Runbeat Team   2021-01-06 13:27  

Τρέξιμο: Εννέα χρήσιμες συμβουλές για να τρέχετε ασφαλείς σε εξωτερικούς χώρους


Το τρέξιμο στην πόλη δεν είναι η πιο ασφαλής δραστηριότητα μιας και πολλοί παράγοντες επιδράσουν στον τρόπο της άσκησης σας. Τα δυσπρόσιτα πεζοδρόμια λόγω των παρκαρισμένων οχημάτων και συχνά οι απρόσεκτοι οδηγοί είναι κάποιοι από τους λόγους που κάνουν ακόμη δυσκολότερο τον τρόπο προπόνησης σας. Ακόμη και οι καιρικές συνθήκες μπορούν να επηρεάσουν το τρέξιμο σας.

Τίποτα όμως δεν είναι αδύνατον. Εάν είστε προσεκτικοί και πάρετε ορισμένες προφυλάξεις κατά το τρέξιμο μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε τον τραυματισμό. Ακολουθήστε αυτά τα βήματα για να παραμείνετε ασφαλείς σε εξωτερικούς χώρους.

Χρησιμοποιήστε την κοινή λογική! 

Πριν ξεκινήσετε το τρέξιμο, κάντε έναν έλεγχο ασφαλείας. Βεβαιωθείτε ότι τα παπούτσια σας είναι δεμένα και ότι είστε καλά εξοικειωμένοι με τη διαδρομή σας. Προσέξτε για ρωγμές ή προσκρούσεις στο πεζοδρόμιο, ή βράχια και κλαδιά στην πορεία σας. Μην δοκιμάσετε μια νέα διαδρομή αν αρχίζει να νυχτώνει, αφήστε αυτές τις διαδρομές όταν θα ξημερώσει πάλι.

Βεβαιωθείτε ότι είστε ορατοί!

Ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας που τρέχετε πρέπει να είστε ορατοί, ειδικά στους οδηγούς. Συνηθίστε να φοράτε λευκά ή φωτεινά ρούχα. Καλό θα ήταν κάποιο από τα ρούχα σας να έχει αντανακλαστικά κομμάτια, ιδιαίτερα αν προπονείστε απογευματινές ή βραδινές ώρες.

Μην τρέχετε μόνοι τη νύχτα!

Ανεξάρτητα από το πόσο άνετα αισθάνεστε να τρέχετε τη νύχτα, υπάρχει πάντα περισσότερη ασφάλεια όταν είστε μαζί με άλλους. Αν τρέχετε συνήθως μόνος, προσπαθήστε να βρείτε μια ομάδα τρεξίματος, ώστε να έχετε παρέα. Καλό θα ήταν επίσης να αθλείστε τη νύχτα σε σημεία που είστε ήδη καλά εξοικειωμένοι

Κρατάτε μαζί σας ταυτότητα. 

Μπορείτε να έχετε την ταυτότητα ή το δίπλωμα σας σε μια τσέπη ή σε ειδικές ζώνες που χρησιμοποιούν πολλοί δρομείς. Απομνημονεύστε έναν αριθμό κάποιου φίλου ή συγγενή τον οποίο θα μπορείτε να ειδοποιήσετε σε περίπτωση τραυματισμού. Είναι επίσης καλό να χρησιμοποιείτε μια εφαρμογή που επιτρέπει στους αγαπημένους σας να γνωρίζουν πού βρίσκεστε ανά πάσα στιγμή.

Περιορίστε τις περισπασμούς σας. 

Η μουσική είναι μια καλή συντροφιά ενώ τρέχετε, όμως ενδέχεται να σας αποσπάσει την προσοχή. Επιπλέον δεν θα ακούτε καλά εάν υπάρχουν αυτοκίνητα, ποδηλάτες ή ζώα τα οποία μπορούν να σας τραυματίσουν. Βεβαιωθείτε, λοιπόν ότι προσέχετε το περιβάλλον που κινείστε.

Μην κάνετε υποθέσεις σχετικά με τους οδηγούς. 

Να θυμάστε ότι πολλοί οδηγοί δεν δίνουν προσοχή επειδή είτε ακούνε ραδιόφωνο, είτε μιλούν στο κινητό τους είτε διαβάζουν τον χάρτη. Μην υποθέτετε ότι οι οδηγοί μπορούν να σας δουν έγκαιρα ή ότι θα σας αφήσουν να φύγετε γιατί έχετε το δικαίωμα. Φροντίστε να κάνετε οπτική επαφή με τους οδηγούς σε διασταυρώσεις πριν από τη διέλευση. Και, ακόμη καλύτερα, προσπαθήστε να μείνετε όσο το δυνατόν περισσότερο από τους δρόμους και να συνεχίσετε να τρέχετε σε πάρκα ή σε μονοπάτια και πεζοδρόμια.

Εάν τρέχετε στο δρόμο, τρέχετε πάντα αντίθετα με την κυκλοφορία, ώστε να μπορείτε να βλέπετε αυτοκίνητα να έρχονται σε εσάς.

Προσέξτε ποδηλάτες και άλλους δρομείς!

Ακόμα κι αν τρέχετε σε μονοπάτι ή σε πάρκο χωρίς αυτοκίνητα, πρέπει να έχετε πάντα το νους σας στους άλλους δρομείς και ποδηλάτες. Εάν πλησιάζετε έναν άλλο δρομέα ή ποδηλάτη και πρέπει να τους περάσετε, ενημερώστε τον από ποια πλευρά προσπαθείτε να περάσετε. Πριν σταματήσετε ή γυρίσετε, βεβαιωθείτε ότι η διαδρομή σας είναι καθαρή.

Έχετε μαζί σας μετρητά ή κάρτα ATM. 

Είναι πάντα καλή ιδέα να έχετε χρήματα πάνω σας, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Μερικά επιπλέον μετρητά μπορεί επίσης να είναι χρήσιμα εάν πρέπει να σταματήσετε και να αγοράσετε νερό, αθλητικό ποτό, φαγητό ή προμήθειες πρώτων βοηθειών κατά τη διάρκεια της διαδρομής σας.

Εμπιστευτείτε τα ένστικτά σας. 

Εάν μια τοποθεσία ή άτομο σας κάνει να νιώσετε άβολα, εμπιστευτείτε το ένστικτό σας και τρέξτε προς την άλλη κατεύθυνση.