Τι πρέπει να πάρω μαζί μου σε μία προπόνηση μεγάλης απόστασης στο δρόμο

 Runbeat Team   2021-03-13 18:05  

Τι πρέπει να πάρω μαζί μου σε μία προπόνηση μεγάλης απόστασης στο δρόμο


Όταν βγούμε για τρέξιμο με να καλύψουμε μεγάλη απόσταση και αρκετά χιλιόμετρα σε δρόμο ή σε βουνό, χρειαζόμαστε τον απαραίτητο εξοπλισμό για να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι. Κατά τη διάρκεια της προπόνησής μας που περιλαμβάνει long run, καλό είναι να έχουμε μαζί μας μερικά χρήσιμα αντικείμενα. Το long run έχει μεγάλη σημασία, αφού είναι ένα πολύ καλό «εργαλείο» για την αγωνιστική και σωματική μας βελτίωση.

Κάτι πολύ βασικό που χρειαζόμαστε είναι μία θήκη στην οποία θα αποθηκεύσουμε ό,τι πάρουμε μαζί μας. Μία πολύ καλή επιλογή είναι οι ζώνες τρεξίματος. Με τα συγκεκριμένα αξεσουάρ έχουμε τον χώρο που χρειαζόμαστε για να πάρουμε μαζί μας ό,τι χρειαστεί και εκτός αυτού, οι ζώνες τρεξίματος (running belts) είναι ειδικά διαμορφωμένες για να μην μας επηρεάζουν την ώρα που τρέχουμε. Χωρίς να χρειαστεί να κρατάμε ή να βάλουμε σε κάποια τσέπη κάτι, οι ζώνες τρεξίματος μπορούν να μας λύσουν τα χέρια.

 

Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να μην ξεχάσουμε τα απαραίτητα που θα παίρναμε σχεδόν οπουδήποτε κι αν πηγαίναμε. Αυτά είναι το κινητό μας, χρήματα (μετρητά ή κάρτα), αλλά και κλειδιά. Όπως είναι φυσικό, εάν βγούμε για long run, θα βρεθούμε αρκετά μακριά από το σπίτι μας (εκτός αν τρέχουμε σε κύκλους στη γειτονιά ή σε κάποιο στάδιο). Καλό είναι λοιπόν να έχουμε έναν τρόπο να επικοινωνήσουμε με κάποιο κοντινό μας πρόσωπο εάν χρειαστεί, ενώ επίσης θα πρέπει να έχουμε και τρόπο να επιστρέψουμε πίσω, στην περίπτωση που δεν μπορούμε να συνεχίσουμε το τρέξιμο και είμαστε 10-15 χιλιόμετρα μακριά. Όλα αυτά βέβαια ισχύουν περισσότερο στην περίπτωση που τρέχουμε μόνοι μας.

Επίσης σημαντική είναι η διατροφή μας κατά τη διάρκεια του τρεξίματος. Έχουμε μαζί μας τα απαραίτητα «καύσιμα» για να μην ξεμείνουμε από ενέργεια. Αυτά μπορεί να είναι για παράδειγμα κάποια ενεργειακά gels, τα οποία θα μας βοηθήσουν να συνεχίσουμε ή τροφή. Δεν ξεχνάμε βέβαια και να… επιβραβεύουμε τον εαυτό μας, μετά το τρέξιμο. Σημαντικό μαζί με την τροφή είναι και το νερό που θα πάρουμε μαζί μας. Σε αυτή την περίπτωση, παίρνουμε μαζί μας ένα παγούρι, το οποίο εάν είναι «collapsible», σώζουμε χώρο και βάρος.

Ο ρουχισμός παίζει μεγάλη σημασία, αλλά σε αυτή την περίπτωση έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Η μεγαλύτερη αλλαγή που πρέπει να κάνουμε στα ρούχα μας είναι στην περίπτωση που βγούμε για long run στο κρύο. Το αθλητικό κολάν, τα γάντια και ένας σκούφος για τις πιο… extreme καταστάσεις είναι μερικά από τα αξεσουάρ που θα φορέσουμε στις χαμηλές θερμοκρασίες. Από την άλλη, εάν επιλέξουμε να κάνουμε το long run μας μία μέρα με ζέστη και ήλιο, θα φορέσουμε τα κανονικά ρούχα που θα βάζαμε για τρέξιμο το καλοκαίρι, αλλά θα προσθέσουμε και αντηλιακό.

 

Τέλος, ως δρομείς που βγαίνουμε για να τρέξουμε μεγάλη απόσταση, χρειαζόμαστε έναν τρόπο για να μετρήσουμε την απόσταση. Αν και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μετρήσουμε την απόσταση που διανύουμε, στην περίπτωση του long run η κορυφαία ίσως είναι με ένα smartwatch ή smartband. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της χρήσης του GPS που περιλαμβάνουν οι συγκεκριμένες συσκευές, που είναι σε θέση να μας δώσουν με μεγάλη ακρίβεια τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε, ενώ θα μπορέσουμε να δούμε και το pace μας κατά τη διάρκεια του τρεξίματος.

Στο long run πρέπει να θυμόμαστε να παίρνουμε μαζί μας και την καλή μας διάθεση, γιατί εκτός από τους σωματικούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την απόδοσή μας, υπάρχουν και οι πνευματικοί. Σχετικά με την μέθοδο του long run, ακολουθήστε μερικές οδηγίες για να το τελειοποιήσετε, ετοιμάστε ό,τι χρειάζεται να πάρετε μαζί σας και είστε έτοιμοι!