Παράγοντες που θα μας αποτρέψουν να πάμε για τρέξιμο

 Runbeat Team   2021-03-08 12:15  

Παράγοντες που θα μας αποτρέψουν να πάμε για τρέξιμο


Υπάρχουν και οι στιγμές που κατά την ενασχόλησή μας με το τρέξιμο που μπορεί να χρειαστεί να μην προπονηθούμε και είναι καλό να το έχουμε στο μυαλό μας. Υπάρχουν αποτρεπτικοί παράγοντες που θα πρέπει να μας βάλουν σε σκέψεις σχετικά με το εάν θα πρέπει να πάμε για τρέξιμο ή να προπονηθούμε στον διάδρομο του σπιτιού μας.

Ένας απαράβατος κανόνας, είναι ότι δεν πρέπει ποτέ να τρέχουμε όταν νιώθουμε ενοχλήσεις ή είμαστε τραυματισμένοι. Σε καμία περίπτωση δεν πηγαίνουμε για τρέξιμο όταν αντιμετωπίζουμε κάποιον τραυματισμό, χωρίς να έχει σημασία το αν είναι σοβαρός. Όσο καλό και αν κάνει το τρέξιμο στο σώμα μας, άλλο τόσο μπορεί να μας προξενήσει εάν αθληθούμε ενώ είμαστε τραυματισμένοι, τα μυϊκά προβλήματα μπορούν εμφανίσουν επιδείνωση. Έτσι λοιπόν, όταν υπάρχει πόνος, συμβουλευόμαστε κάποιον ειδικό και δεν τρέχουμε.

Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα ακόμα σημάδι που μπορεί να μας δώσει το σώμα μας για να μην πάμε για τρέξιμο. Το φαινόμενο της υπερπροπόνησης, δηλαδή της προπόνησης υπέρ του δέοντος συμβαίνει αρκετά συχνά, κυρίως σε αθλητές που δεν ακολουθούν πρόγραμμα που τους έχει δοθεί από κάποιον προπονητή ή γυμναστή. Όπως καταλαβαίνουμε, όταν το σώμα μας εμφανίζει συμπτώματα υπερκόπωσης, έρχεται η στιγμή να ξεκουραστούμε και να πάρουμε μια «day off».

Κάτι ακόμα που έχει να κάνει με την υπερπροπόνηση, αλλά και άλλους παράγοντες, είναι το φαινόμενο της αφυδάτωσης. Αν ανακαλύψουμε πως έχουμε συμπτώματα αφυδάτωσης προσπαθούμε πρώτα απ’ όλα να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να το αντιμετωπίσουμε και δεν πάμε για τρέξιμο. Μερικά «σημάδια» που μπορεί να μας δείξουν πως έχουμε πάθει αφυδάτωση είναι η ξαφνική κούραση, η έντονη δίψα, οι πονοκέφαλοι και η αίσθηση του στεγνού στόματος.

Οι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την επιθυμία μας να βγούμε για τρέξιμο, μπορεί επίσης να είναι σχετικοί με το σημείο και την τοποθεσία που έχουμε επιλέξει. Αρχικά, η ώρα που θα επιλέξουμε να βγούμε έχει μεγάλη σημασία, αφού υπάρχουν περιοχές που όσο βραδιάζει, μπορεί να γίνονται πιο… εχθρικές και επικίνδυνες, για διάφορους λόγους. Αυτό είναι κάτι το οποίο λαμβάνουμε πάντα και σοβαρά υπόψιν μας, αφού μία αφιλόξενη περιοχή δεν είναι και ότι καλύτερο μπορούμε να επιλέξουμε για να τρέξουμε. Καλό είναι να επιλέγουμε μέρη τα οποία ήδη γνωρίζουμε και έχουμε ξαναεπισκεφτεί, είτε για τρέξιμο, είτε για άλλους λόγους, κυρίως για να έχουμε μία οικειότητα, αλλά και για να γνωρίζουμε το εάν είναι η κατάλληλη περιοχή για να αθληθούμε.

Όσον αφορά τις καιρικές συνθήκες της περιοχής στην οποία θέλουμε να αθληθούμε, καλό είναι να έχουμε παρακολουθήσει τον καιρό. Όταν ο καιρός δεν μας επιτρέπει να βγούμε έξω, αξίζει να προσπαθήσουμε να γυμναστούμε εντός σπιτιού, εκεί όπου δεν θα υπάρχει ούτε βροχή, ούτε κρύο, αλλά ούτε και ζέστη. Έχουμε στο μυαλό μας ότι δεν βγαίνουμε έξω για τρέξιμο όταν η θερμοκρασία είναι ακραία, όμως με ελάχιστες εξαιρέσεις.

Σίγουρα δεν είναι όλες οι μέρες το ίδιο και πρέπει να προσαρμοζόμαστε στη κάθε συνθήκη που αντιμετωπίζουμε, βάζοντας κάποιες φορές τα θέλω μας στην άκρη.