Πως συμβάλλει το σχοινάκι στη σωματική μας βελτίωση;

 Runbeat Team   2021-02-02 13:02  

Πως συμβάλλει το σχοινάκι στη σωματική μας βελτίωση;


Το σχοινάκι είναι μία διασκεδαστική μορφή άσκησης, την οποία όμως για να ακολουθήσουμε και να εντάξουμε στο πρόγραμμά μας, θα πρέπει πρώτα να την συνηθίσουμε. Ποια είναι όμως τα οφέλη στη ζωή ενός αθλητή και ειδικότερα ενός δρομέα;

Το βασικό που μπορεί να προσφέρει το σχοινάκι σε ένα δρομέα, αλλά και γενικότερα σε έναν αθλητή, είναι η ταυτόχρονη εκγύμναση όλου του σώματος. Μόνο και μόνο απ' αυτό, καταλαβαίνουμε γρήγορα την αλλαγή που θα παρατηρήσουμε με την ένταξη του λεγόμενου και ως jumping rope στην καθημερινότητά μας. Ειδικά σε σχέση με τους δρομείς, το σχοινάκι μπορεί να προσφέρει κάτι το οποίο δεν μπορούν άλλα όργανα γυμναστικής. Με το σχοινάκι αποκτάμε ρυθμό, συντονίζοντας το σώμα μας σε μία επαναλαμβανόμενη κίνηση, η οποία μπορεί να φανεί χρήσιμη κυρίως κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Κάνοντας σχοινάκι, επίσης, βελτιώνουμε την αναπνοή μας και τη λειτουργία της καρδιάς μας. Με τη δημιουργία ενός ρυθμού κατά τη διάρκεια της άσκησης με σχοινάκι, αναγκαζόμαστε -και μάλιστα χωρίς να το καταλάβουμε- να μάθουμε να αναπνέουμε σωστά, κάτι το οποίο μας δίνει αντοχή, δύναμη και διάρκεια σε ότι κάνουμε.

Επίσης, όπως αναφέραμε και στην αρχή, το σχοινάκι γυμνάζει όλο το σώμα μας, επηρεάζοντας κυρίως τα πόδια. Χτίζουμε μυς και διατηρούμε συνεχώς μία υγιή βάση, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως είμαστε σε θέση να αποκαταστήσουμε ή να προλάβουμε κάποιους τραυματισμούς. Πολλά κέντρα αποκατάστασης χρησιμοποιούν το σχοινάκι ως ένα τρόπο που βοηθάει τους αθλητές να επανέλθουν σε αγωνιστικούς ρυθμούς. Το σχοινάκι παίζει επίσης ρόλο και στην καλύτερη αίσθηση του προσανατολισμού σε έναν αθλητή, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει και διάφορες πνευματικές δεξιότητες, μέσω της αίσθησης του χώρου και του χρόνου που χρειαζόμαστε για να κάνουμε τα πηδήματα με ένα σχοινάκι. Οι κινήσεις που κάνουμε κατά τη διάρκεια της άθλησης με σχοινάκι, δημιουργούν μία ροή επικοινωνίας στο κεντρικό νευρικό σύστημα του σώματός μας, με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να «μιλά» στα άκρα μας, για να ολοκληρώσει τις απαραίτητες λειτουργίες για την εκτέλεση της άσκησης.

Το σχοινάκι είναι κάτι το οποίο αξίζει να δοκιμάσετε, ακόμα κι αν δεν είστε δρομείς. Είναι μία άσκηση που μας κάνει να αισθανόμαστε όμορφα, είναι εποικοδομητική για την εκγύμναση του σώματός μας, ενώ επίσης δεν έχουμε αίσθηση ότι μας πιέζει και μας φέρνει στα όριά μας.