Πως θα διατηρήσετε τις επιδόσεις σας στον μαραθώνιο σταθερές όσο μεγαλώνετε

 Runbeat Team   18:00 15-12-2021  

Πως θα διατηρήσετε τις επιδόσεις σας στον μαραθώνιο σταθερές όσο μεγαλώνετε


Όσο μεγάλος και να είναι ο χιλιομετρικός όγκος που τρέχουμε μέσα σε μία εβδομάδα, είναι απόλυτα λογικό και συνηθισμένο οι επιδόσεις μας να γίνονται όλο και πιο αργές όσο μεγαλώνουμε. Με την πάροδο των χρόνων, οι δρομείς τείνουν να γίνονται πιο αργοί, κάτι το οποίο μειώνει και τους χρόνους τους στον μαραθώνιο.




Όπως όμως έδειξε μία νέα μελέτη του Frontiers in Physiology, οι δρομείς που έχουν χρόνους κάτω από τρεις ώρες σε μαραθώνιο γίνονται λιγότερο αργοί όσο περνούν τα χρόνια, σε σχέση με τους δρομείς που τα ατομικά τους ρεκόρ είναι άνω των τριών ωρών, που ουσιαστικά γίνονται αργοί σε μεγαλύτερο ποσοστό.

Οι ερευνητές ανέλυσαν τις επιδόσεις μαραθωνίου 40 δρομέων που έχουν «κατέβει» τις 3 ώρες για πέντε συνεχόμενες δεκαετίες. Το γκρουπ αυτό περιελάμβανε 39 άνδρες και μία γυναίκα, την χρυσή Ολυμπιονίκη το 1984, Joan Benoit Samuelson.

Αυτό το οποίο εξήγαγαν ως συμπέρασμα οι ερευνητές του Frontiers in Physiology, είναι ότι όσοι δρομείς προπονούνται σε υψηλό επίπεδο και ένταση σε όλη της διάρκεια της ζωής τους, έχουν μικρότερες πτώσεις στις επιδόσεις τους, τουλάχιστον μέχρι την ηλικία των 60. Παρότι μόνο μία γυναίκα έλαβε μέρος στη μελέτη, οι ερευνητές είπαν ότι ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τις γυναίκες, καθώς με την συχνή άθληση, οι επιδόσεις σε έναν μαραθώνιο θα μειωθούν πιο αργά όσο περνούν τα χρόνια.

 

Τα στοιχεία της μελέτης έδειξαν ότι οι δρομείς που έχουν την γυμναστική, αλλά και τη σωστή προπόνηση στη ζωή τους, μπορούν να περιορίσουν την μείωση των επιδόσεων σε λιγότερο από 10% ανά δεκαετία. Το φαινόμενο αυτό εξηγείται μέσω των μυών ενός αθλητή. Αυτό σημαίνει ότι όσο δυνατότερους καταφέρουμε να διατηρήσουμε τους μύες μας όσο μεγαλώνουμε, τόσο πιο αργά θα έρθει και η μείωση των επιδόσεών μας. Για να «χτίσουμε» νέο μυϊκό ιστό δεν πρέπει μόνο να τρέχουμε, αλλά να δοκιμάσουμε και νέα πράγματα, μεταξύ των οποίων και τα βάρη στην προπόνησή μας.

Όσο ένας δρομέας μεγαλώνει, πρέπει να γίνεται πιο «έξυπνος» στην προπόνηση και στον αγώνα του, σε σχέση με όταν ήταν νέος, καθώς το σώμα του δεν βρίσκεται στην ίδια κατάσταση με τότε.