Ενσωμάτωσε το πιλάτες και έφυγες για πολλά χιλιόμετρα

 Βασίλης Κιοστεράκης   2021-01-24 16:41  

Ενσωμάτωσε το πιλάτες και έφυγες για πολλά χιλιόμετρα


Το 2020 υπήρξε, για πολλούς από εμάς, η χρονιά που μας έφερε πιο κοντά στο τρέξιμο.

Φίλοι και μαθητές ρωτούν για κάποιο tip, για το πώς να ενσωματώσουν το running στην καθημερινότητα τους, χωρίς να ζοριστούν ή να δυσανασχετούν κατά τη διάρκεια αυτής της άσκησης. Αν και σίγουρα δεν είμαι ο πλέον ειδικός να μιλήσω για το τρέξιμο, η συμβουλή μου είναι να εντάξουν ασκήσεις πιλάτες πριν, αλλά και μετά το τρέξιμο, για να τους αφήσει μια ωραία αίσθηση στο σώμα.

Η ωραία αυτή αίσθηση σημαίνει, την επόμενη ή τη μεθεπόμενη μέρα να είσαι ικανός να σηκωθείς από το κρεβάτι, να μπορείς να βάλεις τις κάλτσες σου και να περπατάς νορμάλ. Αν υποφέρεις και ζητάς μασάζ, χειροπράκτες και χάπια για να «βγάλεις τη μέρα», σίγουρα κάτι μπορείς να διορθώσεις.

Το πιλάτες, όπως έχουμε πει, επικεντρώνεται στο δυνατό κορμό (δηλ. στους κοιλιακούς, ραχιαίους, μέση, γλουτούς), σε κάνει πιο «δεμένο», με αποτέλεσμα να μην νιώσεις ποτέ την αίσθηση της «βαριάς» μέσης.

Βασικό χαρακτηριστικό της μεθόδου αυτής, από την αρχή έως και σήμερα, είναι ότι αντιμετωπίζει το σώμα σαν σύνολο. Δυναμώνει τους μυς σου με ένα διαφορετικό τρόπο, λεπτομακραίνοντας το σώμα σου, πάντα με γνώμονα την ισορροπία, τη συγκέντρωση και την ευλυγισία, μειώνοντας έτσι την όποια πιθανότητα τραυματισμού.

Ο J.H Pilates έφτιαξε και δίδαξε ένα ασκησιολόγιο με γνώμονα τη θεραπεία-ενδυνάμωση του ιδίου, αλλά και των μαθητών του, μέχρι το 1960. Ακολουθώντας τις αρχές του, οι συνεχιστές της μεθόδου, μεγάλωσαν αυτή τη γκάμα με ασκήσεις, ξέροντας ότι οι ανάγκες του σώματός μας, μέχρι και σήμερα, είναι πολλαπλάσιες.

Πολλές φορές, λόγω περιορισμένου χρόνου ή κόπωσης από τη προσπάθεια του τρεξίματος, αμελείς το διατατικό κομμάτι στην αρχή ή το κομμάτι αποθεραπείας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σιγά σιγά να μικραίνουν οι μυς των μηρών και γλουτιαίων δίνοντας πίεση στη περιοχή της οσφυϊκής μοίρας. Το τρέξιμο από μόνο του δεν αποτελεί μια ολοκληρωμένη γυμναστική.

Οι ασκήσεις πιλάτες μας βοηθούν στην πρόληψη, αλλά και στην αντιμετώπιση των τραυματισμών.

Το συμπέρασμα;

Για να υπάρχει διάρκεια και μακροχρόνια σχέση με το τρέξιμο, χωρίς πισωγυρίσματα, ενσωμάτωσε ασκήσεις πιλάτες στην καθημερινότητα και έφυγες για πολλά χιλιόμετρα.