Stretching ΝΑΙ, Stressing NO! (Vid)

 Βασίλης Κιοστεράκης   2021-06-03 12:32  

Stretching ΝΑΙ, Stressing NO! (Vid)



Η σπουδαιότητα του στρέτσινγκ ή μήπως και όχι.

Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στο «μέτρο» που χρειάζονται ακόμα και οι διατάσεις.

Συχνά αναφερόμαστε στην ευεργετικότητα του Stretching και το πόσο ανάγκη το έχουμε στη ζωή μας. Θεωρούμε ότι ίσως δε δουλεύουμε αρκετές διατάσεις στη καθημερινότητα και αυτό και μόνο ευθύνεται για τα μυοσκελετικά μας προβλήματα. 

 

Οι διατακτικές ασκήσεις δεν πρέπει να θεωρούνται το μοναδικό φάρμακο που μπορεί να θεραπεύσει το σώμα μας. 

Σε μερικούς αθλητές μάλιστα η διάταση μπορεί πραγματικά να αυξήσει τη πιθανότητα τραυματισμού των συνδέσμων ή το ενδεχόμενο εξάρθρωσης. Η υπερβολική ευκαμψία επίσης μπορεί να αποσταθεροποιήσει την άρθρωση ενός αθλητή. 

Στην ουσία κάθε διάταση εμπεριέχει κάποιο βαθμό κινδύνου. 

Η πιθανότητα ενός τραυματισμού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως από το επίπεδο προπόνηση ενός αθλητή, από την ηλικία, από προηγούμενες τραυματισμούς, δομικές ανωμαλίες, κούραση και λάθος τεχνική.

Ποτέ μην υπερβάλλεις πιέζοντας πολύ τους μύες, διότι το έντονο κι απότομο τράβηγμα μπορεί να τους προκαλέσει πόνο αντί να τους χαλαρώσει!

Φτάσε όπου μπορείς χωρίς να πιέσεις (στρεσάρεις) το σώμα σου και να υπερβάλεις γιατί θα έχεις το αντίθετο απο το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Stretching ναι, Stressing όχι λοιπόν.

Άφησε τη βαρύτητα να κάνει τη δουλειά της.

Αν δεν είσαι αρκετά ευλύγιστος μπορείς να δώσεις λίγο περισσότερο χρόνο στη θέση της διάτασης (60’’) και αν νιώθεις ότι χρειάζεσαι κι άλλο, επαναλαμβάνεις.